« Tillbaka till listan med lediga jobb

Account Manager inom IT-konsultlösningar

one-agency-logoÄr du en engagerad och motiverad Account Manager som brinner för IT och konsultlösningar? Har du ett mindset att göra saker annorlunda och hitta nya vägar för att nå resultat? Då är du kanske den vi söker, har du dessutom en skön personlighet och bjuder mycket på dig själv, ja då är du helt rätt!

Om One Agency:

One Agency grundades 2008 av tvillingarna Per och Andreas Grape i en källare på Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm. Där lades grunden för ett bolag som idag bäst beskrivs som ett community av likasinnade IT-konsulter. 2011 öppnade man upp portarna till kontoret i Malmö och samma år anställdes även den första ”egna” konsulten. Sedan dess har ambitionen varit tydlig, det är konsulterna som står i fokus, och hösten 2017 passerade man hundra anställda.

One Agency är ett IT-konsultföretag där man driver framförallt förändrings- och nyutvecklingsprojekt hos allt från små till riktigt stora kunder inom bl.a. media-, retail- och telekombranschen. För One Agency är det lika viktigt att konsulterna blir nöjda med sina uppdrag som att kunden blir nöjd med resultatet. Man utgår från konsultens kompetens och önskemål och länkar därefter ihop det med kundens kravspecifikation, ett koncept som visat sig vara väldigt framgångsrikt.

Dina arbetsuppgifter:

Som Account Manager på One Agency är din huvudsakliga arbetsuppgift att prospektera och bearbeta nya kunder för att sälja in bolagets IT-konsulter. Arbetet innebär således att du aktivt söker upp nya kunder främst via telefon för att få till ett första möte och därefter bygga upp en stark affärsmässig relation sinsemellan. Utöver traditionell prospektering via telefon nyttjar du även dina sociala skills på diverse olika mingel och nätverksträffar. Över tid bygger du upp din egen kundstock som du har fullt ansvar för och utvecklar. Du arbetar väldigt tight med leveransteamet, som hela tiden backar dig med konsulter med rätt kompetens och matchning för att tillgodose kundernas behov.

Kriterier för tjänsten:

  • Du har flera års erfarenhet från uppsökande försäljning.
  • Du är självgående och resultatdriven av naturen.
  • Du är löjligt strukturerad och förstår verkligen begreppet "eget ansvar".
  • Du är en social, utåtriktad relationsskapare som bjuder mycket på dig själv.
  • Du har tidigare sålt IT-lösningar eller arbetat inom bemanningsbranschen.
  • Du behärskar svenska språket mycket bra i både tal och skrift.
  • Du innehar minst B-körkort.

Självklart är det meriterande om du redan hunnit etablera ett eget nätverk, men det är inget krav.

Lön och villkor:

Man erbjuder en bra fast lön + provision och arbetstiden är vanliga kontorstider. Du har möjlighet till tjänstebil, egen parkering i city, friskvårdsbidrag. mm.

Sök tjänsten via länken nedan!

ANSOKAN

Annonsen publicerades 2018-11-06 och anställningen finns i Malmö